torsdag 24 juli 2014

Där jag bor i Luleå

Så lägenheten jag bor i hyr jag av en kollega till mig, B, och hon bor även i huset med sina två döttrar. Även hennes syster Å bor i huset och är också hon min kollega på museet. En annorlunda situation, men som jag tror jag gillar! De är båda jättetrevliga och lugna och väldigt systerliga.


Idag satte jag mig på uteplatsen för lägenheten var för varm på eftermiddagen. Ute fanns både skugga och vind och medan jag satt där kom först B ut och vi pratade en stund och sedan kom syster Å och hon satt ute ett bra tag och vi pratade gamla jobb, gamla kollegor vi båda kände. Lite lustigt - en jag jobbade med på Regionmuseet i Skåne, har jobbat på både Västergötlands museum och Norrbottens museum. Det fattas bara att jag får jobb på Riksantikvarieämbetet så har jag nog prickat in alla hennes jobbplatser. Hur som helst slutade dagen idag med att jag blev bjuden på middag och kommer även få skjuts till jobbet i morgon med Å som hade ena jobbilen hemma efter att ha varit ute i fält hela veckan (Å är arkeolog och B jobbar med bildarkivet).


Tror nog detta kan bli jättebra! Ena lilla nackdelen med det här stället är att jag bor i en etta. Om jag får vara kvar här i Luleå längre än till årsskiftet så kommer jag att leta efter en större lägenhet, för är bortskämd efter att ha bott i tvåor så länge nu! Men det får bli när det blir! Området där jag bor är himlars mysigt, så även om jag skulle hitta något annat, så skulle det bli här i krokarna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...