onsdag 2 juli 2014

Fina Kiruna


Kiruna är mycket backar! Jag borde verkligen försöka att springa lite när jag är här, komma i gång med träningen igen! Försöker ta tag i livet, men det går långsamt, men jag tar en dag i taget! Kan inte så mycket annat! 

Har lovat bjuda min kollega på middag ikväll och det blir favorit VV-pastan med lax, morötter, ärtor och purjolök! Lätt på flera vis! Var nyss i väg och handlade på Ica så laxen ska hinna tina, men jisses vad dyr den var - 4 portionsbitar för över 90 spänn; kostar det så mycket med lax? 

På vägen hem tonade denna himmel upp sig ovan Erskine-husen! 

Har jag berättar hur mycket jag älskar sådana här ovädersmoln?! Men så mkt regn över där jag bor tycks det inte bli! Undrar vart detta hamnade! Lite besviken!

Åt andra hållet fanns denna utsikt:

Har jag berättat om hur mycket jag ÄLSKAR fjällsutsikten i Kiruna?! Kan ni fatta att kommunen väljer att flytta staden till en plats där detta försvinner, trots att det finns ett alternativ där de hade kunnat få ha kvar den?! Tror många Kiruna-bor sörjer detta mest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...