torsdag 21 augusti 2014

Längtar, saknar, önskar, drömmer

Jag är i en sådan där fas just nu där jag känner mig både bitter och uttråkad. Har svårt att ta tag i saker, men gör det ändå (det dagliga som att jobba, diska och igår började jag äntligen med mitt enorma tvättberg). Jag har kämpat mycket de senaste dagarna med att försöka stänga av, sitta still och ha det tyst omkring, lägga fokus på en sak (oftast läsning, älskar att läsa och håller just nu på med andra delen i mycket fint skriven berättelse med tragiska och berörande händelser som ändå på något vis ger hopp om livet) så jag kan försöka att få bort mitt tunga huvud! Men det är svårt. Drömmarna kommer alltid - jag ser någon planera en resa till Frankrike och jag VILL till Frankrike, jag ser Visit Scotland lägga upp en bild från Orkneyöarna och jag VILL åka till Skottland nu!!! Brorsans barndomskompis är på smekmånad vid Lake Como - åååh, fatta vad vackert det är där!!!! 

Ständigt det dåliga samvetet som håller mig tillbaka; gör jag inte bra arbete på jobbet så kan jag inte förmå mig till att boka en resa, kommer ingen vart med uppsatsen, så en resa till Storbritannien känns sååååå låååångt borta! Men jag är rädd för att jag gör fel, att något kommer hända och jag inte längre har chansen! Jag måste börja ta bättre hand om mig själv och min kropp! Jag hoppas verkligen att bugg-kursen jag börjar med på söndag kommer hjälpa till med motivationen!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...