fredag 26 september 2014

Det är alltså helg igen... =O

Det är fredag, det är lönedag och det regnar ute! Nu börjar det luta åt att jag snart kan bocka för lite saker jag sagt att jag ska ta tag i och göra, för jag behöver sätta ner lite fötter nu, skriva upp och planera och inte bara tänka. Annars kommer jag stressa sönder snart. Denna vecka har varit lite jäklig och nu när jag äntligen lämnat ifrån mig ett yttrande som gett mig huvudbry, så vet jag att migränen kommer dyka upp som ett brev på posten.

Kändes skönt att sätta mig ner med en rapport som skall avslutas där allt arbete nästan är gjort. Får alltid prestationsångest när det kommer till uppgifter som jag inte riktigt gjort förut (som det här med yttranden till kommunen på bygglovsansökningar, har bara skrivit yttrande till länsstyrelser förut), men rapporter, sådana kan jag skriva och sådana vet jag (i varje fall nästan) hur de ska se ut och låta. Så jag hoppas att det kommer gå ganska så fort, så kanske jag kan få sluta lite tidigare. Längtar efter att få kura ihop mig i soffan och börja läsa en bok, eller kanske titta på ett par avsnitt av Orphan Black, eller varför inte börja om från början med Outlander!

Hittade förresten äntligen en live-version av bästaste Ryan Adams låten för tillfället. Fatta hur coolt det där bandet låter också. Kan vi inte hålla alla tummar och tår att han tar sitt pick och pack och band och kommer till Sverige igen??!!


Nej, men avslutar med en liten lista då vad jag har för planer här framöver:

1) Idag ska jag köpa biljett till Ane Brun på vägen hem. Hon spelar redan nästa fredag på Kulturens hus här i stan. En av mina favoritartister.

2) Ikväll ska jag sätta mig ner och boka Amerika-resan till mig och syster Yster, för peppar peppar, eller kors i taket så hade priset gått ner på det alternativet vi tänkt oss. Håll tummarna att den finns kvar ikväll!

3) Jag ska boka fler biljetter till Konståknings EM i januari i Stockholm, finalen för isdansen och för herrarna. Sedan måste jag fixa med boende för de här dagarna och så småningom också boka flyg.

4) Bokade i förrgår förresten en resa hem till Falun om drygt 2 veckor för en lång och välbehövlig helg hemma med mamma och pappa.

5) Halloween-helgen har jag också tackat ja för att åka ner på ett dansparty i Skellefteå. Min kollega Sophie som rör sig i socialdanssvängarna som bjudit mig. Tydligen är det också uppmanat till att klä ut sig - filmstjärne eller Halloween-tema?! What to do???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...