fredag 31 oktober 2014

Fullspäckad helg

Livet rullar på. Den här veckan har gått så fort. Vi var i Kiruna hela onsdagen och åkte hem igår förmiddag (det tar sin lilla tid, 3.30 h på ett tåg ungefär).Haft ett jättebra möte med våra kontakter på LKAB och en uppskjuten deadline tills mitten av februari - vilket tryggar mig lite! Fast jag inser ju att jag nog aldrig ens försökt lura mig själv att jag skulle bli klar till jul. Sedan planeras det för massvis av framtida projekt i Kiruna där jag förhoppningsvis får vara med också. Det skulle kunna bli så att jag har säkrat jobb här upp för många år framöver (om jag vill). Men inget är skrivet i sten än, fortfarande går jag med en liten naggande oro att landstingets och museets dumma ekonomi och chefer ska sätta käppar i hjulet för en fortsatt anställning för att spara pengar. Men nej, vi tänker inte så. Vi tänker istället att de absolut kommer förstå vilket viktigt uppdrag det här är, att LKAB är ett STORT företag, vi vill vara goda vänner med dem, att ett länmuseum inte kan stå utan en byggnadsantikvarie, att vi redan tappar uppdrag och anseende på byggnadsvårdfronten på grund av underbemanning.

Nej ni, jag ska snart knota hemåt, göra helg. Hem och hämta min övernattningsväska igen och om en snart fånga en buss ner mot Skellefteå. Är bjuden på Halloweendansfest och det ska bli kul, spännande och lite otäckt, men kul. För jag kommer känna ungefär en person där. Utklädningstemat är Halloween eller film - så jag kör på någon sorts äldre version av <--- Draculas dotter Mavis från Hotel Transylvania. Om folk inte känner igen mig som henne (vilket de inte kommer göra), så kan jag alltid säga att jag är vampyr också!!!

Festen är i morgon kväll, men jag åker redan idag och umgås lite med min kollega S och hennes familj. Får se vad vi hittar på.

Har ju sen senast blivit faster igen också! En lillasyster till Monster som brorsan redan döpt om till BamBam, dök upp i måndags! Fick facetimea med dem i går och jag är så himla kär, samtidigt som jag inser vad stor Monster blivit. Om 2 månader åker jag och syrran dit och får gosa. Längtar! Tiden kommer gå så jäkla fort, jag inser ju det!

Vad gör ni i helgen då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...