söndag 9 november 2014

Vad för musik kan en egentligen dansa till?

I fredags lade vår kursledare i bugg ut en länk till en Spotify-lista där vi som går kursen skulle kunna lägga upp låtönskningar till kurstillfällena. Jag tänkte att det var en riktigt kul idé eftersom musiken verkligen varit blandad, ibland dansant, ibland lite trist eller som senast när det spelades mycket av the Ark - helt perfekt att dansa till (en angenäm överraskning).

Men när jag såg vad vissa kursdeltagare lagt till för musik så blev jag rädd! Där fanns nämligen låtar med Thorleifs, Streaplers och Lasse Stefanz; grupper som spelar sådan där dansbandsmusik som jag mår illa av (förlåt mamma, men du vet ju detta). Så jag kände mig verkligen manad att lägga dit lite annan musik! Lyssnade igenom mina spellistor och kom att fundera över vad för musik en faktiskt kan dansa till. På Halloweendansfesten jag var så dansade vi till ALLT. Verkligen allt. Så tänkte att jag, som motverkan på den "hemska" dansbanden, skulle adda lite hårdrock till den där listan. Nu vågade jag inte riktigt det denna gång, men ska fundera på det.


Däremot la jag till...






Sen lade jag till denna, för jag tror att den vore väldigt cool att dansa till...eller....



Men tror ni inte att det skulle gå himlars bra och dansa till denna låt också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...