tisdag 2 december 2014

Julmarknad på byn


Tog några bilder från julmarknaden på muséet i helgen i varje fall där jag jobbade som tomtenissan Kerstin, som var väldigt trött ibland och somnade i tid och otid, ibland med hjälp av den magiska sovmössan! Hade riktigt roligt mestadels (lördagen var liiiite seg, men söndagen gick av bara farten), pedagogerna jag jobbade med är så himlars duktiga och vansinnigt roliga emellanåt. Har skrattat så jag gråtit emellanåt!!!

Här kommer i varje fall några bilder från dagarna!!!
Min outfit för marknaden!!! Står Kerstin på förklädet, därav mitt namn.

Under lördagen då det inte var så mycket folk. Där borta i huset satt tomtemor och tomtefar och samlade in barnens önskelistor!!!

Mitt i bilden står duktiga pedagogen Ida som spelade tomtenisshen Fjant som verkligen inte var särskilt bra på att gissa vad barnen ville ha i julklapp! Och om det är någon vet hur en "ullar höns" eller "krattar gran" - så kan ni gärna få berätta det för mig!

Inne i stugan hos tomtefar och tomtemor!!!

På söndagen var det marsinpangrisetillverkning på muséet med personalen som hjälpredor. Jag smet upp på min korta lilla rast för att se hur det gick för gänget!!!

Skymning bakom museibyggnaden!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...