fredag 5 december 2014

Lucka 5: En bild på dig som någon annan tagit



Lucka 5 i Emily Dahls "Året som gått"-julkalender!!!


Lucka 5: En bild på dig som någon annan tagit
En bild som mamma tagit hemma hos dem när jag och syrran lånar mammas Wii och spelar Mario kart - roligaste spelet jag vet (vi tävlar alltid i lag och kör olika cuper)! Jag i den grårandiga tröjan och älskade Syster Yster bredvid (henne kommer ni få träffa mer under denna utmaning kan jag tänka mig). Jag är ingen tv-spelsmänniska egentligen, men just detta spel, samt andra Super Mario spel där en ska klara banor och samla poäng, sådant gillar jag dock, en stund! Men damen vid sidan av hör ju till de där tjejerna som gillar att spela tv-spel och som finner ro i det. Kanske inte så mycket längre, men absolut när vi fortfarande bodde hemma och hon spelade tillsammans med sina kompisar. Att det sedan också var mamma som tog initativet till att köpa ett Wii för att hon ville spela Donkey Kong, det ser jag också som ett bevis på detta att tv-spel/data-spel etc. skulle vara något som bara killar gör, är total bullshit!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...