onsdag 3 december 2014

Tv-tips (eller rättare sagt You tube tips)

Om ni som mig gillar Historieätarna så skulle jag nu vilja tipsa om det Brittiska originalet (antar jag) som heter the Supersizers. Jag började titta på detta på You Tube (alla avsnitt verkar finnas där) för någon vecka sedan och jag fattar liksom grejen på en gång. Jag gillar som sagt Historieätarna, men faktum är att Supersizers faktiskt är lite mer fokuserat och lite roligare. Ungefär som skillnaden mellan Brittiska och Svenska Who do you Think you are/Vem tror du att du är? Där det brittiska ofta fokuserar på en sak, så vill det svenska försöka ta med så mycket som möjligt. Lite samma sak är det här. Där Erik och Lotta testar flera samhällsklasser, så stannar Giles och Sue i en roll hela avsnittet, det blir himlars roligt ändå!!!


Här är i varje fall länken till första delen i avsnittet som handlar om Krigstiden/Wartime i Storbritannien (det som i Svenska historieätarna hette Beredskapstiden).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...