söndag 25 januari 2015

Från och med idag...

...så ska jag:


1) komma igång med träningen igen, för sover så himla dåligt nu och stressen är inte så skoj, så behöver få träna mig trött för att glömma bort den där tyngre känslan ett tag.


2) tänka till på vad jag äter. Alltså inte att jag ska börja banta eller något sådant där, nej, bara att jag ska tänka till på vad min mage mår bra av och inte. Det vill säga - cheezeballs och cola = ingen bra kombination i samband med att jag inte tränar.


3) börja äta D-vitamin ordentligt, varje dag, kanske fler än en tablett om dagen.


4) se till så att inte saker här hemma stressar mig eftersom jobbet är så hektiskt just nu. Skulle lugna fantastiskt om jag kunde se till att ha en bunt matlador färdiga här hemma inför veckan som kommer, för jag har sällan tid att laga mat på kvällstid, och ska jag hinna med att träna på kvällarna också nu så kommer det finnas ännu mindre tid för att stå vid spisen.


5) le, skratta och vara glad. Inte tänka på sådant där som är jobbigt. Utan satsa på det jag sa att jag skulle satsa på när jag flyttade upp hit till Luleå, att JAG ska må bra. För hur ska någon annan kunna tycka om mig om jag inte tycker om mig själv?




Ps...


# Jag lyssnar på buggmusik så jag kommer in i känslan inför kursen som startar i eftermiddag. Ska bli så himlars spännande att se vilka jag får dansa med denna termin. Några samma, några nya.


# Åker till Stockholm på onsdag, tidig tidigt morgon - insåg att jag måste beställa taxi till klockan 5 (fem!!!!) på morgonen för att hinna till flygplatsen i tid. Tur jag reser med handbagage. Men lär ju resa tidigt, för herrarnas kortprogram startar klockan 10:30 på onsdag förmiddag!!! Kommer bli en låååååååång dag, men ACK så värt det.


# Kompis S och jag ska förresten på dansklubb på lördag, en klubb där de dansar swing. Ska bli urhäftigt, men jag kan inte dansa det, fast en kanske får prova ändå?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...