fredag 6 februari 2015

Fredagslista!

Dagens frisyr: Halvlortigt, hopplöst tjockt hår, men jag kämpar på.

Dagens kläder: Randig klänning och svarta leggings – kör på bekvämlighet dessa dagar.
 
Dagens mat: Frukost: havrechokladdryck och flingor med mandelmjölk. Lunch: resterna från igår som var torsk, potatis och en sås gjord av fänkål, lök, vitlök, grädde, vatten och buljong – ÄLSKAR ibland Linas matkasse väldigt mycket, igår var en sådan gång.  
 
Dagens händelse: Att solen skiner för första gången på väldigt länge utan att det är – 20 grader kallt. Hade varit en perfekt dag att ge sig ut i skidspåret, så ska faktiskt in till stan sen och köpa skidvalla ifall det skulle dyka upp en till sådan här dag när jag ledig. LÄNGTAR efter att få åka skidor.
 
Dagens planer: Jobba klart för dagen, sen ta en runda på stan för att som sagt köpa skidvalla, men också titta om Claes Ohlsson har en luftfuktare och i så fall införskaffa en sådan. Sedan ska jag köpa med mig sushi från favoritstället hem (blivit lite av min fredagstradition), hem och äta den, kanske börja städa lite och sen kika på På Spåret och efter det troligtvis någon film, eller tv-serie.
 
Dagens vill ha: Näbbskor
 
Dagens saknad: Familjen och vännerna, som vanligt! Men fick min dos helgen som var och om 3 helger (tror jag) åker jag hem till Falun för att få kramas med mamma, pappa, syrran och lilla pyret! 
 
Dagens tråkigaste: dammhögen som är mitt hem och kräver omedelbar städning, vaknar varje morgon med en nysattack.
 
Dagens godis: Alltid den här Oatly chokladdrycken…
 
Dagens humör: mest trött, men samtidigt rätt så motiverad. Blev glad av gårdagens möjliga framtidsplaner.
 
Dagens komplimang: Hm…är alldeles för dålig att komma ihåg.
 
Dagens längtan: Tills rapporterna är färdiga och jag kan få läsa en skönlitterär bok utan dåligt samvete.
 
Dagens tv-serie: Sleepy Hollow, såg ett avsnitt igår som var riktigt otäckt och har två avsnitt kvar för att komma i takt på säsongen. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...