måndag 16 mars 2015

Lyxproblem

Här sträcker jag ut en hand till alla er som känner er berörda av detta egentligen angenäma problem, för jag vet inte hur jag ska lösa detta och vill höra hur ni själva känner för idén, om ens intresse finns. Kommentera här på bloggen eller i kommentarsfältet på Facebook.

Jag fyller 35 år i sommar (närmare bestämt den 14 augusti) och skulle så gärna - för en gångs skull i mitt liv - vilja ha ett kalas/fest för mina närmaste vänner och närmaste släktingar. Jag skulle vilja samla alla jag tycker om till mat, dricka och kanske även locka till lite dans, men även en massa annat skoj som quiz och gamla minnen prat. Som sagt, bara på spån nivå ännu.

Kruxet är ju dock det här att ni är så utspridda. Från Göteborg i söder till Kiruna i norr. Vart tusan placerar jag denna fest och trist nog, men viktigt för mig att veta, är ni beredda att resa för att komma på denna fest? För jag vill inte planera något utefter någons önskemål och sedan väljer personen att inte komma (vilket jag tyvärr sett ske flera gånger). Alternativen är i dagsläget Luleå eller Dalarna (vart vet jag inte, finns en hel bunt alternativ, Hosjö kanske, eller direkt vid en sjö någonstans).

Om det blir i Luleå så kommer definitivt dans få någon del, eftersom det ju är här jag har mina dansvänner (dit även Sophie och Clara tillhör som också är mina kollegor/vänner), men det är även här jag har mina nuvarande kollegor. Om det så är att vi har fest på ett ställe och de som vill åker och dansar sen, eller dansar på festen.

Om det blir i Dalarna så finns släkten runt hörnet och vännerna söderifrån skulle ha lättare att ta sig upp, men jag vet att flera av mina vänner uppe i Norr-/Västerbotten som har familj troligtvis skulle ha mycket svårt att komma ner. Dock finns det alla möjligheter till hjälp med boende här. 

Det känns så jäkla trist för jag vill att alla ska kunna komma, och så mycket vänner har jag inte så jag skulle kunna motivera att ha två fester egentligen! 


Så det är därför jag vänder mig till er nu: hur många vill komma vart det än hålls? Och hur många annars föredrar vilken stad?


Ett andra alternativ skulle ju förvisso kunna vara att ha den stora festen i Dalarna och sen, i så fall, anordna en middag med efterföljande danskväll någon helg senare uppe i Luleå-trakten om det är så att folk inte kan ta sig ner, och alternativ finns ju då också för sörlänningarna att komma upp till Luleå om de inte kan komma på stora festen.


Eller har ni något annat fantastiskt förslag på hur jag kan lösa detta?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...