fredag 3 april 2015

Innebandy

Syrran och svågern brukar passa på att gå på innebandy när de är hemma i Falun och IBF spelar! Jag insåg att jag nog aldrig sett A-laget spela, så när det idag böjds upp till tredje semifinalsmatch i Falu Kuriren arena så tog jag chansen och hängde med! Och ack vad spännande det var! Falun som ledde med 3-0, tappade till 3-3, ledde sedan med 4-3 och tappade till 4-4, vilket var resultatet vid full tid! Så förlängning väntade, där Falun avgjorde i tionde minuten! Grymt spännande, grym stämning i arenan, så himlars roligt! 

Annars är det sorg i Dalarna, Leksand som åkte ur SHL. Dock ser svågern och farsgubben nyktert på det hela, Leksand orkade inte hela vägen i år! Tyvärr! Själv kommer jag sakna GävleDala-derbyna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...