fredag 1 maj 2015

Kärleksfilm


En annan trailer som fångade mitt intresse var denna. Ännu en i raden av filmatiseringar av Nicholas Sparks böcker. Det oroar mig lite. För de senaste filmatiseringarna av hans böcker har varit riktigt trista, jag vissa riktigt dåliga. Den senaste jag såg hette The best of me och för att vara en kärleksberättelse så missade den en väldigt viktig grej, och det var att hitta skådisar med kemi som gjorde en kärlekshistoria trovärdig. Nu var det förvisso tidshopp i denna film, och ungdomsdelen, där fanns det i varje fall kemi, där var däremot trovärdigheten problemet, vilket det var i hela filmen. Jag gillar inte filmer där en kan gissa sig till vad som kommer hända i förväg när det en gissar ska hända är riktigt klyschigt. Det hände tyvärr flera gånger och hjälpte inte filmen framåt. Det är därför jag hoppas mer på den här filmen i trailern, för den tycks ändå ha ett relativt enkelt spår ifråga om passionerad kärlek, farligt intresse och så problem utifrån det. Förvisso verkar den ju också ha en sidohistoria, men det har typ alla hans filmer.  Men lika bra att gå in med inställningen att den kommer inte leva upp till mina förväntningar och hoppas på att bli överraskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...