lördag 30 maj 2015

Uppgivenhet och glädje...

Fredag 29/5 - 2015, kl. 16:00

Gick hem lite tidigare, mår inte bra. Känner mig otroligt trött och smått förvirrad och funderar på varför?! Mycket som händer, planer som ändras, saker jag vill, ett knä som gör ont - ja, ondare och ondare, insikten om att jag måste tvätta i helgen för nästa vecka kommer gå i resandets tecken - Kiruna först med jobbet och sen Örebro och Linköping till helgen - så jag kommer inte kunna tvätta då. Måste också se över vad jag ska ha för kläder på kalaset, jag har inte funderat  kring någon morsdagpresent alls och present till födelsedagsbarnet har jag inte heller tänkt på, liksom något till Pyret.

Nej, trött trött trött - spänningar som släpper. Då vill jag ju dansa, få glömma bort allt sådan där annat en stund och bara må bra och va glad - så VARFÖR skulle jag ramla i tisdags och göra illa knän som jag aldrig haft problem med förut??? Varför??? Hela min sommar är planerad kring dans, så har INTE tid att bli skadad.


Lördag 30/5 - 2015, kl 13:35

Har knappt vaknat än, men dagen är fantastiskt med blå himmel och strålande sol. Jag har tvättdag och måste också ta tag i hemmet - ni vet sådant där plock som att diska och rensa och städa lite. Men det blir bra, har mycket att se fram emot här framöver.

Hur blev gårdagskvällen då? - När klockan närmade sig åtta och skjutsen skulle dyka upp så släppte jag allt. Jag hade ont i knäet, jag hade inga rena kläder, så hittade på en gammal kjol och en ny tröja i garderoben - som faktiskt visade sig bli bra - och så åkte jag mot Käcktjärn och en kväll som blev bättre än jag hade kunnat tro. Började segt de två första danserna, satt den första och den andra dök herr "obehaglig" upp och lyckades få en dans. Men sen, sen dök de upp på rad - bekantskaper från danskurserna och sådana jag dansat mycket med när jag varit ute tidigare som det bara går bättre och bättre med. Det blev så himlars skoj. De gjorde ont i knäet att dansa bugg, men foxen gick bra, var nästan avslappnande istället. Var så glad för favoritpartnern från fox-kursen var där och fick en bra dans med honom igen. K och C, vänner jag lärt känna på buggkursen, var där också och blir så glad att träffa dem.

Tänkte på en sak igår. Det är ju ofta vakter på danserna, men det är såååå oroligt lite fylla - ser det egentligen inte alls, så vakterna gör i princip ingenting. Han som var vakt igår, stod och såg uttråkad ut i ett hörn, eller satt vid ett bord i kafeterian. Det här är verkligen en av anledningarna till varför jag älskar socialdansen - att det är ingen fylla. Alla har sååå himla roligt ändå, dansen räcker. För mig som alltid varit lite smårädd för fulla människor så är det så otroligt befriande. Jag är verkligen så glad som hittat dansen.


Idag då, ska fixa här hemma som sagt och hålla lite koll på hur knäet mår. Just nu är det faktiskt ok, bättre än igår - så jag håller tummarna. Har sagt att jag ska följa med grannarna och rida i morgon och tänker att jag får låta just dagsformen avgöra. Handla måste jag göra. Ska laga Linas matkasse rätt. Sen ska jag börja kika på en tv-serie jag fått tips om som heter When we go to war - en Nya Zeeländsk tv-serie som utspelar sig under första världskriget. Låter väldigt intressant.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...