söndag 5 juli 2015

Ett par saker som väckt funderingar...

1) Varför måste det finnas tjejlopp?! Och varför är de alltid kortare? Hade det inte räckt att det funnits kortvasan, korta Vätternrundan, korta lidingöloppet och korta Vansbrosimningen? Varför måste det finnas tjejvarianter? I och med att de är kortare så bidrar det ju enbart till den här förutfattade meningen att tjejer inte orkar lika mycket som män - vilket vi gör! Eller för att vrida på det; det bidrar ju till att nervärdera de män som inte orkar eller vill springa/skida/simma/cykla de långa loppen. 

2) Varför förväntas jag som kvinna älska rosa? Som jag själv irriterat mig på och som även min moster gjorde mig uppmärksam på härom dagen: vill du köpa sportkläder och ha något med färg på; försök hitta något som INTE är rosa eller har rosa detaljer! Det är i princip omöjligt. Hör och häpna: jag tycker inte om rosa, vill inte ha rosa träningskläder, vill inte ha rosa på mig. Min moster avskyr rosa ännu mer än mig. Där jag ändå kan godta en liten rosa dragkedja på mina nya träningsbyxor...
...så vill hon inte ens ta i dem. Och vet ni: min syster gillar inte rosa, säger till och med att köper ni rosa åt mitt barn så klär jag inte på henne det!

Skulle det vara så förbaskat svårt att designa kläder med lite variation - utan rosa detaljer? Som sagt, alla kvinnor gillar inte rosa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...