onsdag 29 juli 2015

Varför så lååångt?!

Det var ingen bra ide att åka till Kiruna över en vecka för att jobba. Jag är så trött i kropp och knopp och bara längtar hem just nu, fått mindre gjort dessa två sista dagar än jag hade kunnat tro efter den första veckan som gick så jäkla bra. Jag ligger förvisso fortfarande före i tid, jag har börjat på bottenvåningen som jag skulle ha börjat med nästa vecka och är på väg hem nästan två dagar före jag planerat. Antar att det också tagit på krafterna att bo så litet som jag gjort och utan egen dusch. Det är fasligt krånglig med delad dusch, planeringen, det här att en inte bara kan dra badlakanet om sig och gå ut ur badrummet, nej funkar inte så. Nej, då var det egentligen inte värt det att få bo på ett ställe med möjlighet till egen matlagning. För det andra kruxet som jag påminns om är ju det här att jag inte klarar av att laga mat i lortiga kök. Folk som inte torkar av diskbänk och bord, utan jag får börja med det när jag kom dit. Nej, jag ska inte bo på sådana där ställe. Det mest positiva var läget, så nära till friluftsområde och på vintern elljusspår för skidåkning. Kände redan nu att i vinter om jag ska dit så borde jag ta med mig skidorna och passa på att åka. Men då ska jag kika upp hur mkt det kostar att på hotellet eller på Ripan! 
På väg hem som sagt. Resan känns galet lång av antagligen samma anledning som jag skrev ovan. Sitter på tåget och ska vara hemma i Luleå strax innan åtta enligt tidtabell. Jag ska på dans på fredag har jag tänkt, även dansa nästa fredag. Saknar dansen, har inte dansat på en månad och lite till, blev bara en gång på semestern.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...