fredag 7 augusti 2015

Ett litet hei och en liten melodi


Hörde den här låten på radion för ett par veckor sedan och älskade det folkmusikiga i den - ja, den är väldigt Irländskt inspirerad tycker jag, men det är ju på sätt och vis mycket av den moderna folkmusiken i Norden/Skandinavien. En riktigt fin gråtlåt (vals) är det i varje fall.

Fram tills igår så hade jag verkligen sett fram emot att få åka på dans ikväll. Finix som spelar och dem har jag inte dansat till sen i vintras, men nu blir det inte så. Jag är med i en samåkningsgrupp på facebook för dansare i Luleå och för det mesta har jag lyckats hitta skjuts där, men denna gången gick det inte alls. Det som gör mig lite ledsen är att andra som skriver samma fråga till samma dans blir erbjudna, så nu tänker jag ju att folk antagligen inte vet vem jag är och därför inte erbjuder. Av dem jag känner som jag åkt med så är det egentligen bara en som bott åt ungefär samma håll som mig och han ska tyvärr flytta snart så jag är lite rädd för att det kommer bli ännu svårare fram i höst. Är folk väldigt rädda att erbjuda skjuts till sådana de inte känner?! Eller så får jag flytta ut till Gammelstaden där dansfolket bor.

Nu gör det dock i slutändan inte så mycket för jag hörde av mig till Sophie igår och frågade om hon skulle till Bredsele i morgon vilket hon skulle och även ta med sig sambon. Frågade lite försiktigt (ja, hon listade förvisso ut det också) om jag kunde tänkas få sova hos dem den natten, och det fick jag. Så istället för Käckis och Finix idag, så blir det Bredsele och Voyage i morgon istället. Har aldrig varit i Bredsele och dansa så det ska bli riktigt skoj. Finix får jag vänta med till Ö-vik då antar jag =/

Så här i efterhand ska jag nog tacka och ta emot för behöver få sova ut i natt i min egen säng. Blir en lugn kväll hemma framför teven, ska beställa kläder från Ellos och bara mysa - hoppas jag.

Hör ni, vart ska jag resa i höst/vinter? Känner ni någon som skulle vara öppen för att guida mig i valfri spännande Europeisk stad?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...