lördag 29 augusti 2015

Uppmuntring

När jag klarar av att springa 5 km i sträck så ska jag tillåta mig att köpa ett klädesplagg från Bloomingshop (http://www.bloomingshop.se)!

Antingen ett par byxor i stil med dessa:
Eller en klänning i samma stil som denna: 
(Men inte denna, så hoppas det kommer fler innan jag ska beställa, vilket det borde hinna göra eftersom jag knappt springer 1 km i sträck ännu)! 

Låter bra att ha lite mutor tycker jag. Ska sätta upp lite andra belöningsmål sen också, men berättar mer om dem senare.  

Hemma i Luleå igen och har en lugn dag med städning, tvättning och filmtittande. Kom just in från dagens löprunda som gick bra. I morgon börjar buggkursen och på måndag tänkte jag faktiskt försöka träna på gymmet igen, fixa träningskortet och friskvårdsbidraget så det blir ordnat. Förra helgen städade jag ur min garderob och sparade 2 kjolar och ett par byxor med ultimatumet att kan jag inte ha dem innan jul, så ska jag ge bort dem och jag vill kunna ha dem, för det är fina kläder! Så nu ska jag komma igång med träningen på allvar och det är så himla roligt när jag börjar se resultat, som med löpningen nu. 

I övrigt då, inget särskilt, mer än att det "bara" är 2 veckor kvar till Ö-viks maran nu. I början av veckan hade jag skjuts, i torsdag hade jag ingen skjuts, men idag igen har jag skjuts. Så nu hoppas jag att det håller sig så! I övrigt blir det en busy september som kommer avslutas med Byggnadsvårdskonvent i Mariestad och mostermys med min systerdotter Meja (som kommer vara 4 månader då - tiden går så fort) i Örebro! Förresten sa Sophie häromdagen att jag borde kika in Ölandsveckan till nästa sommar, att den faktiskt är "lite" roligare (läs något mindre fylla och moderna dansband vilket leder till generellt bättre dansare som åker dit - var det så?!) än dansbandsveckan. Intressant...

Uppdatering: ...och där försvann min skjuts till Ö-vik igen!
Uppdatering söndag: ...Och där har jag skjuts igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...