onsdag 30 september 2015

Det känns...konstigt

Vemodigt! Otäckt! 
Jag har bott på så många ställen de senaste 5-6 åren och nog aldrig egentligen känt mig färdig, fastän jag i flera fall (som Skara) behövde komma därifrån. Men jag tror också att det så mycket beror på det jag lärt mig om mig själv nu. Vad hade hänt om jag hittat dansen när jag bodde i Skara, eller Kristianstad?! Hade jag sett på dessa platser annorlunda?! Jag vet ju det att hade jag fått fast eller förlängt i Västergötland så hade jag ju flyttat från Skara till troligtvis Lidköping (alt. Skövde, men Lidköping är finare). Att då åka förbi Lidköping igår, jag ville kliva av. 
Men nu är jag alltså i Mariestad! Snart kommer jag få veta vilka som är här. Tänker att jag kommer träffa folk jag inte träffat på flera år. Gamla kollegor framförallt, men kanske några gamla kursare också. Just nu, innan jag vet, så känns det otäckt. Men vet att det kommer bli bra. För jag vet hur jag fungerar. Så ska klä på mig och ta en promenad, passa på när vädret är sååå fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...