lördag 12 september 2015

Hälsning från Ö-vik

Gårdagen var så fylld av intryck och rädsla att jag inte riktigt kunde njuta av den ordentligt. Men med tanke på lugnet i kroppen idag - så hade jag nog en bra danskväll. Tyvärr har jag ju en liten musik-crush på Blender just nu, så när bandmedlemmarna började röra sig ute i publiken så fann jag mig stå och leta efter de vita skjortorna, vilket ledde till att humöret sjönk lite. Tog dock tag i dansen igen och dansade rejält mycket den sista halvan (4 timmar)! I övrigt gick kvällen i en berg och dalbana. Första halvan var jobbig och jag började känna mig låg. Tror det berodde mest på att jag var så ensam. Men sen hittade jag på Sophie och andra dansvänner norrifrån, så efter storfikat blev kvällen/natten så mycket bättre. Blender var lika bra - om än lite flamsiga - som de brukar, Voyage kämpade på fint, men Highlights är bra trista va?! Ikväll blir det Finix och Expanders, så har stora förväntningar! 

Bor så nära hamnen, så tog en promenad vid kajen i morse. Såg bort mot hoppbacken - där det var tävling, en båt med stora fina master stod i hamnen, dreglade också lite över de fina magasinen. Promenerade sedan åt andra  hållet och ramlade på Fjällräven center - Modos hemmaarena. Utanför stod lastbilar, så skickade min hockeytokiga och lastbilsälskande mamma en bild. Gick sedan en runda på stan, men började bli trött, så kom tillbaka till hotellet nyss och hoppades att städerskan var klar med mitt rum (vilket hen var) - så nu ska jag faktiskt sova ett par timmar så jag orkar med en till lååååång danskväll. Middag först med Sophies familj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...