lördag 19 september 2015

Kalas i Skellefteå

Min kollega och kompis S har två fina barn med sin sambo J. Jag har träffat dem flera gånger och tycker jättemycket om dem, så blev så glad när jag blev bjuden på deras födelsedagskalas (vuxenversionen). Trodde först inte att jag skulle kunna gå då jag ju bor i Luleå och de i Skellefteå och kalaset var igår kväll, men S sa att jag så klart fick bo hos dem en natt. Så då jag tackade glatt ja. Blev ett högljutt, men mysigt kalas med kusiner, farbröder, faster, farföräldrar och vänner! Så mycket paket och så mycket skoj och skratt! 

Har varit en del i Skellefteå det senaste året - kul eftersom det var enda stället längs kusten så här långt norrut som jag varit i innan jag flyttade till Luleå. Mestadels på senaste tiden för att dansa dock, så därför kändes det extra skoj att det var annan orsak nu! 
Jag ÄLSKAR det där playmo-huset. Så otroligt high-fantasy! Tänk om det hade funnits när jag var liten och lekte med lego och playmo. 

Nu är jag tillbaka i Luleå och ska ta en tur ner till tvättstugan få se om jag kan tvätta någon maskin. Har dåligt med rena kläder och nästa vecka ska jag vara i Kiruna större delen av  veckan, så måste verkligen tvätta! Sen ska jag nog ta en tur till affären, behöva införskaffa lite basic-grejor! 

Vad gör ni idag/i helgen?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...