onsdag 30 mars 2016

Snart april och dags för ny utmaning

 
 
Denna månad får det bli fokus på magen och hur denna ska kunna bli mindre. Närmar mig normalt BMI med stormsteg, men magen är ff på gränsen till röd-markeringen på måttbandet - dvs inte alls bra enligt vilka mått man borde ha. Så nu tänkte jag testa på en månadsutmaningar med fokus på just mage. 

Tror inte den utmanigen är för hård heller. Den innehåller även squats - den utmaningen jag tvingades avsluta förra månaden pga av sjukdom. Gör ett nytt försök nu. Ska även försöka hålla i plankan, känns ju jättedumt att inte fortsätta med den nu när jag i princip klarar 2 min, från att ha skakat rejält vid 20 sekunder i början av månaden. Så ska försöka hitta ett nytt sådant schema också. 

I övrigt har jag anmält mig till en stegräkningstävling på jobbet i Kiruna, vi ska få stegräknare och kämpa i lag (om jag fattar rätt)! Det kommer ju absolut vara en boost i att komma igång med träningen igen. 

Annars då? Jo, känslorna åker upp och ner som vanligt när jag är här, men börjar bli van nu, kan inte göra så mycket åt det, utan konstaterar mest att det är på det här viset och försöker fokusera på annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...