måndag 13 juni 2016

Älskade dans

I helgen har jag för första gången fått testa på Lindy hop då jag gick en nybörjar/medelkurs som hölls i Luleå med de jätteduktiga ledarna Åsa och Daniel Heedman. http://www.heedman.com/

Var roligt på så många plan. Dels att det var en helt ny dans med nya steg, men samtidigt så kul för en märkte att det här att jag dansat förut hjälpte till mycket i förningen. För Lindy Hop är ju också en dans som handlar om förare och följare. Sen var det mycket som skiljde sig också, som att i buggen är det viktigt att hålla ihop snurrar etc, medans man i Lindyn gärna ska öppna upp snurrarna och nästan hamna på tvären mot sin partner sett. En annan sak som var himlars roligt var att det var flera jag kände igen från danskurser och dansställena som var med och nu fick jag en chans att lära känna dem bättre. Visade sig att några av dem inte alls är så unga som jag tänkt dem =)

Annars så ska jag prova detta till hösten...samma ledare som hade Lindykursen, men det är Jazz.

Ser det inte fantastiskt roligt ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...