tisdag 30 augusti 2016

Snigelsteg mot bättre form


Det är drygt 4 veckor tills etapp två av Tjejklassikern ska avklaras - det vill säga Lidingö Tjejlopp, eller som det numera tycks heta: Rosa bandet loppet.
Kan väl inte säga att min form är den bästa, men jag kämpar på och har väl kanske någon sorts plan för hur jag ska klara detta ändå. Orken tycks ju finnas och det har jag märkt även när jag dansar att jag kan dansa en snabb låt på snabb låt på snabb låt på snabb låt. Däremot är mina benmuskler riktigt dåliga - vilket framförallt blir uppenbart när jag försöker just springa, så har tänkt så nu i flera veckor att jag måste ta tag i styrkan ordentligt om jag ens ska ha en ärlig chans att klara av detta lopp. Så igår efter vägningen så gick jag på ett Body Pump pass på gymmet. Trots den här överväldigande tröttheten som jag har just nu och det gick bra. Jag blir ju piggare av träning, det märker jag och detta var inget undantag. Sen att jag idag har svårt att gå och otroligt trötta muskler - det är en annan historia. =) Nu ska jag försöka att mjuka upp kroppen med yoga hela veckan - så hoppas jag att den här träningsvärken blir hanterbar också, för skulle behöva ta ett löppass i morgon. Så blir det ett till Body pump pass nästa måndag efter vv-mötet (där jag ska ha ett minus, stått still för länge nu och jag vet precis vad det beror på).
Igår fick förresten denna bok följa med hem. Verkar jättefin och kände igen flera recept från appen och infobladen vi får varje vecka. 


Annars har jag testat att göra kesoplättar till kvällsmat två dagar nu, och ja, det går bra att äta (varit lite rädd för att det är ägg i), men är väl kanske inte jättegott, smakar inte så mycket alls egentligen. 5 sp i varje fall för hela pannan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...