tisdag 20 september 2016

Bara leva ett tag som jag vill...

Fy fasen vad jag bara skulle vilja skita i typ allt just nu och bara leva som jag vill ett tag.
  • Inga måsten.
  • Ingen ångest för att jag än en gång tycks tappat räkningen med VV och verkligen inte orkar ta tag i det heller.
  • Bara slippa älta saker jag inte orkar älta om, men som varit med så länge att det automatiskt dyker upp ändå (särskilt trött på detta är jag och halvt bitter, vilket kanske är en bra sak, för just nu orkar jag inte ens älta detta).
Ibland orkar man helt enkelt inte med sig själv och det är väl då som en paus verkligen borde vara en bra idé. Så det kanske är en fantastisk timing att jag ska till Stockholm i helgen och umgås med bästaste lillasyster, bo på hotell, äta en massa god mat och gå på bio. Förstås ska vi springa den där milen på söndagen också - men det panikar jag ingenting över för turen ser så trevlig ut och jag fick mina startuppgifter på mejlen idag och där står ju allt sådant där som jag funderat över. Som vart man lämnar sina överdragskläder och saker. Antar att jag och syrran ska bestämma oss för om vi duschar direkt efter loppet eller om vi åker till hotellet och duschar där, innan vi än en gång beger oss iväg för att äta något gott innan jag ska vinka av henne på tåget på söndagkväll.

Jag är riktigt glad att jag har flera sådana här fullspäckade helger inplanerade nu här framöver. Om drygt två veckor är det dags för dansmara i Skellefteå och om drygt 4 veckor är det dags för dansmara i Gävle. Om 5 veckor åker jag till Kiruna trots att det är Lule-vecka för att gå på den beryktade stadshusfesten. Om 8 veckor ska jag till Örebro och på Superfoxweekend, men eftersom det är till Örebro jag ska så kommer det också bli moster och systermys. Jag och syrran bestämde igår att vi bokar biljetter för att se John Lindbergs trio - som bara råkade spela i Örebro samma kväll som jag kommer dit och eftersom varken jag eller syrran faktiskt sett en hel spelning med dem (bara på stora torget i Falun flera gånger när det varit gratis) så passar vi på. Plus får äta god mat och snacka skit och umgås som de bästaste vi är. Och vet ni vad - om typ 13 veckor är det jul.

Och vi fick också reda på något annat riktigt spännande här i veckan - men det återkommer jag till lite senare när det blivit mer officiellt.

Jag får passa på, för fick också reda på något idag som inte kommer vara positivt för mig och risken är stor att det kan komma att bli tårar här framöver. Jag vill inte att saker ändras, jag vill inte behöva känna dåligt samvete för saker jag inte kan och ska göra något åt. 

Så glad att jag idag fått spendera mkt tid med och lärt känna bättre en riktigt bra och supersnäll människa som inte tycks ha något emot att jag ibland tycks prata lite för mycket. För jag skulle ju sluta bry mig va???!!! Sluta bry mig om att jag undrar hur andra bryr sig och uppfattar mig. Jag är ju jag och kan inte va någon annan. 

Jättetrött nu och dags att kanske göra sig färdig för sängen. Hade en så himla mysig dröm i natt, kan ta den igen i natt faktiskt 😜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...