torsdag 29 september 2016

Ont i halsen

Nej, hade väl inte tänkt och bli sjuk nu, men sanningen är den att jag och syrran pratade om det i helgen att vi båda jagat bort förkylningar inför löpningen att det borde dyka upp nå elände nu när vi slappnar av igen. Och igår dök en halsont och trötthet upp hos mig som antagligen förvarnar om en förkylning. Jag är inte snorig, men har haft ont i halsen hela dagen i dag och känner av att jag har lättare att bli andfådd och att bröstet/lungorna gör ont. Så något i luftrörsväg kan vi gissa då, om inte ännu värre, typiskt. Jag vill ju dansa nu när jag har chansen och är i Luleå. Idag på Ebeneser och till helgen i Piteå när Finix spelar. Men kanske bättre att kurera mig nu så att jag är frisk nästa helg när det blir dansmara i Skellefteå och mys hemma hos Sophie och hennes familj.
Har varit till kuratorn för sista gången idag och nu får jag klara mig på egen hand. Fått en hel del nycklar till hur jag kan tänka och hur jag ska trösta/uppmuntra mig själv om de destruktiva tankarna dyker upp igen, men självklart har jag mycket att arbeta med fortfarande. Tror säkert att jag kommer gå och prata med någon igen om några månader, får se vilken del av mig vi ska ta tag i då, men nu är det dags för mig att öva. Öva på att våga vara mig själv och inte vara rädd för vad folk ska tycka om den personen. Öva på att säga tack för komplimanger och framförallt se till att börja tro på dem.

Passade på att jobba hemma idag när jag ändå inte mådde så bra och det är bra mycket roligare att vara här än på kontoret. Jag vet inte, mitt kontor är inte inspirerande att jobba i, då sitter jag hellre vid mitt köksbord och skriver. Lyssnar på musik och ska snart köra lite lätt yoga, för har småont i kroppen, stel av att sitta still.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...