fredag 16 september 2016

Små glädjeämnen i vardagen

https://indiska.com/se/Kl%C3%A4der/Kl%C3%A4nningar/Dress/Print/LINNEA/p/105248811NAVY?nosto=frontpage-nosto-10

https://indiska.com/se/Kl%C3%A4der/Kl%C3%A4nningar/Dress/Print/LINNEA/p/105248811NAVY?nosto=frontpage-nosto-10
Starkt starkt vill ha på denna klänning från Indiska - såååå vacker och lite 70-tals retro/Vintage. Åh vad härligt det är att inse vad för sorts stil på kläder jag vill ha och vilka färger. Det blir så mycket roligare att shoppa och när jag även får så fina komplimanger för mina outfits av kollegor/vänner så gör det saker ännu roligare och jag blir ännu mer motiverad till att hitta nya kläder - vilket inte säger lite då jag är urdålig på att shoppa! Då kan jag till och med tänka mig mönstrat. Indiska kommer med andra ord få ett besök till nästa helg när jag ska till Stockholm (annars i Luleå när jag kommer hem igen)!

I övriga nyheter kan jag berätta att jag KAN gå på stadshusfesten i oktober då den i slutändan inte kommer krocka med Gävlemaran (hurra) - enda kruxet blir att jag inte är i Kiruna då, utan Luleå, men det är en mindre petitess. 😜👍🏻

Och igår sprang jag 6,5 km i sträck och det kändes så jäkla bra. Kunde till och med andas ut och känna mig glad i de långa sega uppförsbackarna som finns i Kiruna - så hurra här med. I helgen ska jag testa springa/gå en mil så jag får känna på hur långt det faktiskt är. En dryg vecka kvar tills det är dags för Lidingö tjejlopp/Rosa bandet loppet. Jag och syrran planerade lite inför Stockholmshelgen igår och beslutade att vi ska gå på bio och se nya Bridget Jones filmen, vi ska käka Tapas på något bra tapasställe (börjar bli en trend när en åker till Stockholm har jag märkt) och så ska vi hitta något mysigt och bra ställe på söder där vi kan käka en god lunch också. Har  ni tips så får ni gärna dela med er. På söndagen efter loppet tänkte vi nog försöka hinna med Vapiano innan syrran ska med tåget. Jag ska stanna en natt till och förhoppningsvis få bebismysa lite med fina vännen S's och hennes nytillskott på måndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...